Dat melde de Franse krant ‘La Tribune’ gisteren op basis van anonieme interne bronnen. Air France geeft vooralsnog geen commentaar.
Air France, onderdeel van luchtvaartcombinatie Air France-KLM, zou daarvoor de bestaande dochtermaatschappij Transavia willen inzetten. Dat bedrijf zou daarbij van naam moeten veranderen. Transavia, van oorsprong een KLM-dochter, is een Nederlandse concurrent van de grootste prijsvechters easyJet en Ryanair.
Air France lijdt verlies op korte en middellange vluchten en de binnenlandse markt, met name door concurrentie van prijsvechters die deze routes efficiënter kunnen bedienen. Met een eigen prijsvechter onder eigen vlag zou de winstgevendheid moeten herstellen, denkt Air France.
Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.