Dat maakte Air France deze week bekend. Ongeveer een derde dit aantal kan door natuurlijk verloop afvloeien.
Tot eind 2013 zullen er bij Air France geen gedwongen ontslagen vallen. Het bedrijf wil gedwongen ontslagen zo veel mogelijk voorkomen door werknemers te verleiden tot een vrijwillig vertrek of tot deeltijdwerk.
Air France-KLM heeft zich als doel gesteld de kosten voor de komende twee jaar met minstens twee miljard euro verlagen. Deze reorganisatie is nodig om uit de rode cijfers te komen en de schuldenlast te verlichten. Omdat het bedrijf geen invloed heeft op de brandstofprijs, die een groot deel van de kosten bepaalt, zal de besparing bij materieel en personeel moeten worden gehaald.
Vooral Air France is verliesgevend, maar ook KLM ontkomt niet aan de bezuinigingsoperatie. KLM moet nog bekendmaken hoe het zijn deel van de kostenbesparingen, 700 miljoen euro in totaal, precies gaat invullen.
Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.