De gemiddelde prijs per hotelovernachting in Nederland, betaald door reizigers van over de hele wereld, is met 2% licht gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Vakantiegangers zijn vaak een gewillige prooi voor buitenlandse zorgverleners die weten dat de meeste toeristen goed verzekerd zijn. Door onnodige onderzoeken te doen wordt een ziekenhuisnota verhoogt, vooral privé-klinieken proberen zo extra inkomsten te generen. Deze waarschuwing komt van Allianz Global Assistance.
De Alarmcentrale van Allianz Global Assistance heeft deze zomer 18,5 duizend telefoontjes per week beantwoord van vakantiegangers in nood. Er waren opvallend veel meldingen van autopech in Nederland en Duitsland.
Onlangs zijn er zware aardbevingen geweest in Californië en Peru. Wat is wel en niet gedekt door uw reis- of annuleringsverzekering van de Europeesche.
Bijna driekwart van de Nederlanders ervoer stress voordat zij naar hun vakantieadres vertrokken. Meer dan de helft was bang om iets vergeten en een derde zag op tegen de reis naar de bestemming.
Even lekker weg met het vliegtuig is ondertussen een vast gegeven geworden. Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om er even tussen uit te gaan via Schiphol.
Bijna eenderde van de werkende Nederlanders werkt ook in de vakantie. Daarvan is 9 procent dagelijks online voor het werk. Zo'n 20 procent zet een aantal keer per vakantie de laptop aan.
Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders de prijs, ligging, foto’s bij de beschrijving van het hotel en recensies van gasten de belangrijkste factoren vinden bij de keuze van een hotel.