Dit jaar heeft de marechaussee al tien agressieve passagiers doorgestuurd naar justitie. Dat is net zo veel als heel vorig jaar.
De marechaussee benadrukt dat het belangrijk is om agressie aan boord te melden, omdat zo een goed beeld ontstaat van het aantal incidenten.
De bemanning is zich er volgens de marechaussee steeds beter van bewust dat vervelend gedrag aan boord verstrekkende gevolgen kan hebben.
Schiphol
Deze week is op Schiphol nog een agressieve passagier opgepakt na een vlucht uit Engeland. De man wilde zijn veiligheidsgordel niet vastmaken.
Toen de stewardess daar iets van zei, bedreigde de man haar. Hij was ook agressief tegen het andere personeel.
Bron: NOS.nl
Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.